نشست تخصصی تحلیل سهام شگویا با حضور مدیر مالی و مدیر امور سهام شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، معاون سرمایه‌گذاری تأمین سرمایه خلیج‌فارس و تحلیلگران بازار سهام و باهدف شفاف‌سازی هر چه بیشتر صورت‌های مالی شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، در سالن اجتماعات شرکت تأمین سرمایه خلیج‌فارس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت تأمین سرمایه خلیج‌فارس، نشست تخصصی تحلیل و بررسی نماد شگویا روز شنبه 30 اردیبهشت‌ماه، به همت شرکت تأمین سرمایه خلیج‌فارس در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد. در این نشست مسعود بهمنی راد معاون سرمایه‌گذاری تأمین سرمایه خلیج‌فارس، محمد شایگان مدیر مالی و امین مرادی سرپرست امور سهام پتروشیمی شهید تندگویان و و تعدادی از تحلیلگران بازار سهام حضور داشتند.
در ابتدای این نشست، کارشناس تحلیل و پایش بازار شرکت تامین سرمایه خلیج فارس به معرفی شرکت پتروشیمی شهید تندگویان و محصولات آن، نکات کلیدی، خوراک، محصولات و موقعیت استراتژیک پرداخت و سپس فرایند تولید در این شرکت، نرخ‌های فروش و سود به ازای هر تن محصول، سودآوری و حاشیه عملیات این شرکت را به استحضار حاضرین رساند.
در ادامه جلسه روند فروش و ترکیب هزینه‌ها، سود و زیان شرکت پتروشیمی شهید تندگویان از سال 1394 تا 1401 موردبررسی قرار گرفت و همچنین مفروضاتی مانند تناژ فروش PET، میزان تولید و فروش POY، PTA، نرخ خرید و هزینه حمل پارازایلین و … تحلیل شد. از سوی دیگر، با بررسی درآمد عملیاتی، سود عملیاتی، حاشیه سود عملیاتی و … مفروضات و تخمین سودآوری این شرکت از سال 1400 تا 1403 به‌طور دقیق از این سوی کارشناس شرکت توضیح داده شد.
همچنین، پروژه‌های Staple، SSP Poly c، زمان بازگشت پارازایلین از پتروشیمی بوعلی سینا، ماجرای عرضه تلفیقی PET در بورس کالا، نرخ خوراک 28.5 برای خوراک و محصول، تناژ تولید نسبت به ظرفیت اسمی و گلوگاه‌های تولید و همچنین مالیات و نرخ مؤثر شرکت از موضوعات موردبحث در این نشست بودند که بابیان پرسش‌های حاضرین از سوی سرپرست امور سهام پتروشیمی شهید تندگویان به‌صورت شفاف و کامل پاسخ داده شد.
لازم به ذکر است؛ پیش‌ازاین و به همت معاونت سرمایه‌گذاری شرکت تأمین سرمایه خلیج‌فارس نشست تحلیل و بررسی سهام شرکت‌های نوری، مبین انرژی خلیج‌فارس و فجر انرژی خلیج‌فارس با حضور فعالان و تحلیل گران بازار سرمایه برگزارشده و نشست تحلیل و بررسی نماد شگویا سومین نشست از این مجموعه است.


2 پاسخ
  1. علی بسطامی
    علی بسطامی می گوید:

    با سلام و احترام . راهنمایی بفرمایید برای شرکت در نشست های آتی چطور می‌توان درخواست داد و یا اینکه آیا فیلم این نشست ها جهت مشاهده در فضای عمومی قرار داده میشود؟
    با تشکر.
    علی بسطامی
    سهامدار تامین سرمایه خلیج فارس و کارشناس ارشد اعتبارات کلان بانک پارسیان

    پاسخ
  2. محمود شفائی
    محمود شفائی می گوید:

    با سلام و خسته نباشید
    اینجانب برای شرکت در جلسات تحلیلی این شرکت اعلام آمادگی میکنم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *