مجمع عمومی عادی سالانه شرکت تأمین سرمایه خلیج فارس در تاریخ هفتم خردادماه 1403 با حضور 70.75 درصد در محل سالن همایش شرکت بورس اوراق بهادار تهران سهامداران برگزار شد.

در این مجمع که ریاست آن برعهده مرتضی رحیمیان سرای، نظارت آن برعهده محمدحسن فامیلی و احمد نبی‌زاده و دبیری آن برعهده محمدابراهیم محمدپورزرندی مدیرعامل شرکت بود، صورت‌های مالی شرکت به تصویب حاضران در جلسه رسید.

محمدابراهیم محمدپورزرندی مدیرعامل شرکت در ابتدای این مجمع به قرائت گزارش عملکرد شرکت برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه 1402 پرداخت و گفت: طی سال گذشته سرمایه شرکت را از مبلغ پنج هزار میلیارد ریال به مبلغ 10 هزار میلیارد ریال افزایش داده شد و بنا بر الزام سازمان بورس و وعده‌ای که در مجمع سال قبل داده شده بود، با این رقم یک ملک خریداری شد.

پورزرندی با اشاره به اینکه روند تغییرات شاخص ارزش شرکت در مقایسه با صنعت و شاخص بورس تقریبا نسبت به رقبا بهتر بوده است، افزود: سال گذشته دارایی‌های تحت مدیریت شرکت معادل ۵۹۰۰ میلیارد تومان بوده که در سال جاری این رقم به ۷۳۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: از آغاز تاسیس شرکت تامین سرمایه خلیج فارس تاکنون که دو سال گذشته، چهار صندوق سرمایه‌گذاری تاسیس شده که صندوق نخل 6200 میلیارد تومان، صندوق ساحل ۵۰۰ میلیارد تومان، صندوق گنجینه مینو که یک صندوق سهامی است ۲۶۰ میلیارد تومان و صندوق تضمین اصل سرمایه بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان است و مجوز‌های این صندوق‌ها در آذر و دی ماه سال 1402 دریافت شده است.

پورزرندی بیان کرد: در بخش مشاوره به عنوان یکی از بخش‌های تامین مالی، مشاوره افزایش سرمایه، مشاوره پذیرش و مشاوره ارزشگذاری و انتشار اوراق، بین تامین سرمایه‌ها اولین رتبه و از نظر اعتبار رتبه ششم را کسب کردیم. همچنین ارزشگذاری «تفارس» در سال گذشته ۳ و امسال به ۱۰ رسیده که شرکت‌های مهمی را ارزشگذاری کرده‌ایم.

وی با اشاره به عملکرد مالی «تفارس» اشاره کرد و گفت: درآمد شرکت نسبت به سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان و سود خالص ۲۹۵ میلیارد تومان بود. شرکت ۵۳۰ میلیارد تومان سرمایه داشت که براساس این درآمد ۵۰ درصد سود حاصل شد. همچنین حاشیه سود عملیاتی ۵۱ درصد، حاشیه سود خالص ۴۹ درصد، جمع بدهی به حقوق صاحبان سهام ۶۱ درصد، نسبت سود انباشته به دارایی ۱۵ درصد است که البته به دلیل اینکه بیش از ۹۰ درصد از سود در سال گذشته تقسیم شده، این میزان کم است که به طور قطع در سال جاری جبران خواهد شد.

مجموع 300 میلیارد تومان سبدگردانی در سال مالی گذشته:

پورزرندی ادامه داد: در سال مالی مورد گزارش، در حوزه سبدگردانی ۱۰۰ میلیارد تومان برای پتروشیمی اروند و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پتروشیمی تندگویان سبد تشکیل دادیم.

وی با بیان اینکه کارهای عرضه پتروشیمی بندر امام هم در دستور کار است، گفت: طی سال گذشته کارهای پذیرش پتروشیمی اروند انجام شد که به زودی عرضه می‌شود.

پورزرندی افزود: تأسیس و افزایش تنوع در صندوق‌های سرمایه‌گذاری با تأسیس صندوق بخشی خبره صنعت خلیج فارس، صندوق بازنشستگی تکمیلی خلیج‌فارس، صندوق گواهی سپرده انرژی خلیج‌فارس، صندوق طلا و صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت مبتنی بر صدور و ابطال در دستور کار است. همچنین صندوق بازنشستگی تکمیلی خلیج فارس و صندوق گواهی سپرده انرژی خلیج فارس در مرحله اخذ مجوز موافقت اصولی هستند.

مدیرعامل تفارس با اشاره به اینکه در جهت افزایش سودآوری شرکت و استفاده بهینه از ظرفیت کفایت سرمایه موجود و استفاده از ابزارها و خدمات مالی نوین ، تصریح کرد: افزایش تعداد و حجم تعهدات پذیره‌نویسی و بازارگردانی انواع اوراق بهادار (اوراق بیمه اتکایی، اوراق وکالت و انتشار اوراق ارزی) از برنامه‌های اصلی شرکت در سال جاری است.

وی اظهار کرد: توسعه پلتفرم‌های آنلاین در حوزه سرمایه‌گذاری از جمله توسعه سامانه سرمایه‌گذاری آنلاین به منظور دسترسی هر چه بهتر سرمایه‌گذاران از اقدامات آتی «تفارس» است.

گسترش و توسعه شرکتهای استراتژیک از برنامه های آتی تفارس:

پورزرندی ادامه داد: بدلیل فعالیت های عمده هلدینگ در بخش تأمین ارزی کشور، طراحی و اجرای فرآیند انتشار اوراق ارزی و تأسیس صندوق ارزی برای تأمین مالی پروژه‌ها و حفظ ارزش دارایی‌ها در برابر انتظارات تورمی، گسترش و توسعه شرکت‌های استراتژیک و راه‌اندازی محصولات و خدمات جدید از برنامه‌های آتی تأمین سرمایه خلیج فارس است.

وی بیان کرد: طراحی و تأسیس صندوق‌های کالایی برای سرمایه‌گذاری در کالایی مانند نفت، میعانات گازی و محصولات پتروشیمی با همکاری بورس انرژی  در دستور کار است. همچنین طراحی و راه‌اندازی ابزارهای مشتقه پوشش ریسک نرخ بهره و نوسانات بازدهی صندوق‌های ارزی و کالایی از اقدامات آتی شرکت است.

پورزرندی ادامه داد: طراحی و راه‌اندازی ابزارهای تأمین مالی جدید در صنایع مختلف به ویژه در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و ارائه پیشنهادات برای تسریع و تسهیل روش‌های تأمین مالی موجود در دست بررسی تفارس است.

مدیرعامل تامین سرمایه خلیج‌فارس اعلام کرد: تفارس در نظر دارد به منظور توسعه و گسترش فعالیتهای تأمین سرمایه به درون واحدهای عملیاتی و صنعتی دفاتر نمایندگی در مناطق ویژه اقتصادی مخصوصاً منطقه عسلویه و ماهشهر در راستای ارتقای خدمات به شرکای استراتژیک راه‌اندازی کند.

در انتهای این مجمع شرکت آزموده کاران به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و بهراد مشار به عنوان بازرس علی البدل و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت جهت سال مالی 1403 انتخاب شدند.

گفتنی است، بنا بر صحبت‌های بسیاری از سهامداران حاضر در مجمع، این مجمع یکی از مجامع نمونه و الگوی عملکردی و شفافیت و در حد استاندارد های مالی برگزاری مجامع عمومی بود که در کمال احترام به سهامداران برگزار شد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *